Vándor Róbert és Litkey Farkas párharcát hozza a keszthelyi pályajel utáni szakasz, egymás mögött, északias széllel halad a két vezető hajó. Az RSM2 sebessége ebben a szélben kicsit jobb, mint a Previtalé. (Rsm2 majdnem 10 csomóval, a Prevital 8 csomóval halad pillanatnyilag.)
Érdekesség: a vezető RSM2 tette meg a legtöbb kilométert az élmezőnyből. A track-live.com munkatársai összegyűjtötték a pontos számokat, ki mennyit vitorlázott Keszthelyig.
Erre az Országos Meteorológiai Szolgálat szél előrejelzési térképe nyújthat támpontot. Eszerint addigra bejön a könnyű északias szél, ami - és ez fontos lehet - kiolthatja a lassan felépülő, ellentétes irányú parti szelet. Tehát a térkép szerint - ha a helyszínen valóban látszik ez a szél - nem éri meg kockáztatni a déli parton, inkább az északias irány látszhat jónak...
Szilágyi Eszter, az OMSZ Veszélyjelző Osztályának meteorológusa frissítette prognózisát.
A Raiffeisen Opel Fifty-fifty, a Raffica és a Poplart megközelítette az élmezőnyt. A Fifty-fifty 9 és fél kilométeres hátránya 1300 méterre fogyott a New Black jack mögött. VIDEOANIMÁCIÓ
Hét kilométerre a keszthelyi bójától az élmezőny. Ha tartják a jelenlegi tempót, akkor egy órán belül oda is érhetnek. Az RSM2, a Nanushka BMW Wallis és z MKB Prospex az északi part, a Prevital, a Racing Django és a New Black Jack a déli közelében próbálkozik. Úgy tűnik, az északiak előbb kapták a szelet, és talán egy kis előnyt tudnak kovácsolni belőle.
A középmezőny Zamárdi környékén halad.
Szelet talált a Raiffeisen Opel Fifty-fifty, amely mai sebességrekordnak számító 11,5 csomóval száguld Badacsony és Fonyód magasságában az élmezőny felé.
9 óra 29 perc után feladta a Mimóza-Róza a "reménytelen időjárás" miatt az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A hajó ugyanis ennyi idő alatt sem érte el a kenesei bóját.
A legutóbbi 15 perc átlagai. Lelassult az élmezőny.
A járványhelyzet miatt augusztus 8-án rendezik meg a Budapest SUP-ot, amelyre a szervezők várják a teljesen kezdőket is. Akik ezen az eseményen szeretnének megismerkedni ezzel a sporttal, azoknak egy rövid eligazítás után felszerelést is biztosítanak. A SUP-túrát rendőrségi motorcsónakok és a szervezők is biztosítják, de a rengeteg résztvevő család jelenléte is azt mutatja, hogy a
A GPS-jelek alapján készült animációban látható, hogy szorossá vált az élmezőny, de még mindig az RSM2 az élen.
Csak az élmezőnynek van némi szele az Országos Meteorológiai Szolgálat térképe alapján.
"Semmi szél nem volt mostanáig, most talán elindult egy kis keleties áramlás. Még bőven a Tihanyi szoros előtt állunk, eddig ha jól számoltuk, összesen 17 hajónak sikerült vennie ezt az akadályt. Látjuk a Siroccot, ők lehetnek most a kompnál. Zenét hallgatunk, időnként hinarazunk, eszünk: kiflit, csokit, ki mit hozott. Mellé üdítő, víz. Négy ellenfelünk van előttünk, a közelünkben, ha megmaradna ez a kis szél, tudnánk valamit újítani. Egyelőre nem sok mindent tudunk csinálni, várunk, lazítunk."
512-en vannak már túl a kenesei bóján. Még 4-5 hajót várnak a szervezők.
A Magyar Vitorlás Szövetség honlapján megtalálhatóak a folyamatosan frissülő tájéjoztató jellegű eredmények.
2020 augusztusában két alkalommal is szívet-lelket gyönyörködtető táncbemutatót rendeznek hévízen Tánc-Öröm címmel.
Enyhült idehaza a járványveszély, de a vírus köztünk van. Elindult a vitorlásszezon, a Kékszalagra is sor kerülhetett, igaz, a tervezettnél későbbi időpontban.
Bővültek a balatonkenesei eredmények, már több mint 350 hajó tájékoztató ideje elérhető.
A legutóbbi 15 perc sebességi átlagai sorrendben.
Az Eau de Tihany – Illatok Háza a tihanyi levendula közel százéves történetét mutatja be interaktív módon.
A Nanushka BMW Wallis kísérőmotorosából Dunavölgyi Tamás adott interjút az M4 Sportnak. Mint elmondta, a 4. helyen haladó Nanushka pozíciójával egyelőre nem elégedettek, hisz voltak már a 3. helyen is, és mindenképp a dobogót tűzték ki célul.
Első egytestűként a Principessa áthaladt a tihanyi csövön, és elindult a katamaránok után.
Csökkent az RSM2 előnye. Az északi oldalra váltó éllovas Balatonrendes magasságában kb. 15 perccel van a Prevital előtt.
A hat hajóból álló élmezőny után újabb két egység jutott át a Tihanyi-szoroson. A Raiffeisen Opel Fifty-fifty és a Poplart így már Keszthely felé halad a Balaton nyugati medencéjében.
A tavi cirkuláció meghatározóvá vált, a keleti medencében mindenütt a víz felől fúj a nagyon gyenge szél (2-10 km/h), illetve főleg vízközép irányába nagyobb, szélcsendes területek alakultak ki.
Az RSM2 előnye több mint fél óra, de ők a többiektől eltérően, a déli partot választották. Az üldözők többsége, pl. a Prevital az északi part felé tart. Az MKB Prospex középen próbálkozik. Az OMSZ pillanatnyi friss adatokat mutató széltérképe alapján ez utóbbi talán a legvitathatóbb megoldás. Az "északiak" sebessége valamivel most jobb, az RSM2 déli parti áramlásban bízik, bár a parti szélre még órákat várni kell. Nem egyszerű feladvány ez... Ironikusan szólva talán az MKB Prospexnek van igaza. Oda igyekeznek, ahol most nincs szél. Hátha mire odaérnek, éppen ott lesz :)
Továbbra is száguld a többiekhez képest az éllovas RSM2. A GPS-jeladók alapján több mint fél óra az előnye az üldözői előtt.
Ahogy az várható volt, az egytestűek közül a szuperkönnyű, rendkívül nagy vitorlázattal rendelkező Liberák lesznek elöl. A Principessa jelenleg egy gyalogló ember sebességével, 2-3 csomóval halad a nagyon gyenge szélben még a szoros felé. (Közvetlenül a Raiffeisen Opel Fifty Fifty mögött...) Üldözi (ebben a helyzetben ez azért túlzás) a másik legendás balatoni libera, a Raffica.
Már letölthető a Top100 hajó tájékoztató jellegű eredménye a balatonkenesei fordulónál.
Szelet talált az élen az RSM2. Jelenleg csaknem 9 és fél csomóval halad.