Rendhagyó megoldással segítették az autizmussal élőket az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon az indulók.
Szombat reggel nem sokkal 8 óra előtt futott be a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj egyetlen, még versenyben lévő hajója, a Végrehajtó.
A jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjra 682 hajó nevezett, a beérkező csapatok folyamatosan frissülő eredménylistája itt olvasható.
A Balaton térségébe felhőtömb, amely Veszprémbe felhőszakadást hozott a keleti medencébe pedig 30-40 km/h-s szelet, így nézett ki Füredről (nem sokkal péntek 14 óra után).
Hajnali drónfelvétel a vitorlázókkal és napfelkeltéről.
Elsőként a svájci legénységgel vitorlázó, Christophe Peclard kormányozta Safram katamarán futott át a balatonfüredi célvonalon 12 óra 40 perc vitorlázás után.
Pénteken - nem sokkal 12 óra után - a Magyar Vitorlás Szövetség közölte, hogy a jubileumi 50. Kékszalag Nagydíjon elindult hajók közül 179-en értek be a célba.
A Karib-tengeren található St. Martinnél leégett az a hajó, amivel Fa Nándor 1996-ben elindult a Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyen.
Péntek reggel a Magyar Vitorlás Szövetség közlése szerint befutott az első 98 hajó a 50. jubileumi Kékszalag Erste Nagydíjon. (Összesen 682 hajó nevezett.)
Reggel 5.30-ig 43 hajó ért célba
Az abszolút 20. helyet a Gardazzura csapata szerezte meg, 21. a SCHATZ.
Szoros küzdelem alakult ki a befutóra az abszolút 20. helyért. A Magnum, Sponsor Wanted, Tantál és a Schatz van versenyben.
A mezőny derékhada hajnali 4 órára közelít a tihanyi csőhöz.
Rövidesen befut a 70 cirkáló M4 Sport (Capella). Előtte a NO1, a HunCat és a TriniTeam.
Ennyi hiányzott a Principessának, hogy a legjobb tízbe kerüljön. Így kilencedik a Sporttech Jedi Business, tizedik az RSM2.
Célban az első nyolc katamarán, a Principessa egyelőre előzi a Thenderbird-öt és az RSM2-t.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. 1934-ben rendeztek meg először. Az 50. Kékszalagon minden eddiginél több, 682 hajó állt rajthoz.
A magyar fejlesztésű, kétárbócos katamarán, az Opel Fifty-Fifty 22:27-kor, harmadikként futott át a füredi célvonalon.
A tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette Prevital futott be másodikként - 22:01-kor - az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon.
A balatonfüredi célvonalon a svájci Safram ért át elsőként, 21:40-kor. A nemhivatalos eredmény szerint ezzel megnyerte a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjat. A Safram kormányosa, Christophe Peclard. A legénység tagjai: Rodolphe Gautir, Fabien Froesch, Fabian Racloz KF, Nils Palmieri, Antoine Lauriot Prerost.
A Cristophe Peclard kormányozta svájci Safram katamarán futott be elsőként a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon. A győztes 21:41:31 perckor futott át a rajtvonalon. A második a Litkey Farkas kormányozta PreVital, amely 22:01:40 ért be a célba. Harmadik a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fifty lett, amely 22:27:18 perckor ért be.
Esti képek a Saframról, ahogy a célegyenesbe fordult - kommentár nélkül.
A Safram jön ki a tihanyi csőből, szelet kapott a füredi célegyenesben és felgyorsult. A második a Prevital, de még a csőben.
Újabb katamaránok vették a bóját, az első tíz így néz ki.
A mezőny élén álló Safram Balatonszárszónál volt este negyed 9 után, a Prevital lemaradva. A szél továbbra is gyenge, 1-3 csomós lehet.
Így néztek ki Révfülöpnél a Sirocco, miközben Keszthely felé haladt. Képregény.
Az egyik Red Bull-hajó (RedBull32) feladta a küzdelmet - mondta a hajón versenyző Rutai Lili.
A vízről még nem látszik, hogy mit hoznak ezek a felhők. Az M4 Sport csatornának a Köpönyeg.hu munkatársa azt mondta, hogy Szentgotthárd környékén van egy felhőtömb, ez látszik Badacsony-mögöttinek, de balatoni viharra a szakember nem számít.
A Fanyuszi (az MVSz tudósító motorosáról, a Fanyúlról) jött a következő: az északi parton kezd nagyon elfogyni a szél, 1-2 csomó lehet. A délin, mintha frissülne, akár 3-4 csomós is lehet.
Negyedikként fordult Keszthelynél a Black Jack. Közel két órával később, mint a forduló harmadikként Opel Fifty-Fifty.
Egy rekord megdőlt a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon, azzal, hogy közel 700 hajó nevezett be a versenyre. Az Opel Fifty-Fifty alig több mint 7 órás időrekordja nem került veszélybe. Hiszen 10 órája tart a verseny.